از هر دری سخنی

  • ۰
  • ۰

یکی از موضوعاتی که گاهی اوقات بانوان خانه‌دار را دچار سردرگمی می‌کند، انتخاب رنگ برای مبلمان است. اینکه از چه پارچه و چه رنگی برای مبل‌های خود استفاده کنیم که با فضای داخلی سالن پذیرایی‌مان هارمونی داشته باشد، مقداری سخت به نظر می‌رسد.

اما اگر کمی در این زمینه مطالعه داشته باشید و اطلاعات خود را در زمینه ترکیب رنگ‌های به‌کاررفته در مبل بالا ببرید، می‌توانید انتخاب شایسته‌ای داشته باشید. مبل دورنگ از جمله جدیدترین مدل‌هایی است که اخیراً روانه‌ بازار شده و طرفداران بسیاری نیز دارد.
مبل دو رنگ اصطلاحاً به مبل‌هایی گفته می‌شود که در آن یکدست مبلمان با دو رنگ وجود دارد؛ به‌بیان‌دیگر، در یک ست مبلمان یک یا دو مبل تک‌نفره را با رنگی دیگر می‌گذارند.

چرا مبل‌های دو رنگ را انتخاب می‌کنیم؟

در گذشته معمولاً برای مبلمان از یک نوع پارچه استفاده می‌شد. حتی در سالن نشیمن که حالت غیر رسمی داشت، از مبل‌های راحتی تک‌رنگ استفاده می‌شد؛ اما امروزه برای جلوگیری از سرد شدن فضای خانه‌‌ها، از رنگ‌های بیشتری استفاده می‌گردد و زیبایی چشم‌نوازی را برای سالن پذیرایی به ارمغان می‌آورد. زمانی که امکان استفاده از رنگ‌های متنوع در مبلمان وجود دارد، پس منطقی نیست که خود را از این زیبایی بی‌بهره کنیم.

ممکن است در هنگام خرید مبلمان شما به چندرنگ علاقه وافر داشته باشید و جهت انتخاب دچار تردید شوید یا اینکه هرکدام از اعضای خانواده شما رنگ موردعلاقه خود را پیشنهاد می‌دهد؛ لذا می‌توانید تمام این رنگ‌ها را در دکوراسیون رنگی منزلتان به کار ببرید. به‌عنوان‌ مثال، از یک مبل دو رنگ و کوسن‌های رنگی استفاده کنید. با این کار هم به علاقه و پیشنهاد سایر اعضای خانواده احترام گذاشته‌اید و هم فضایی گرم را برای سالن پذیرایی، به ارمغان آورده‌اید. معمولاً مبل‌های رنگی فضای جدیدتر و مدرن‌تری را به خانه شما می‌دهد.

به‌طورکلی اگر دکوراسیون منزل شما در سبک مدرن است، می‌توانید از مبل‌های دو رنگ استفاده کنید. اگر قصد دارید که یک دکوراسیون خاص و متفاوت داشته باشید مبل دو رنگ در این زمینه به شما کمک می‌کند؛ زیرا این نوع از مبلمان در صنعت مبل‌سازی سبک نوینی محسوب می‌گردد.

چیدمان مبل راحتی دو رنگ به چه شکل است؟

نکته‌ای که لازم است بدانید این است که مبل دو رنگ برای مبلمان استیل و کلاسیک مناسب نیست؛ چراکه این نوع از مبل‌ها جهت جلوه بیشتر است و اگر تک رنگ باشند، بهتر است. اما مبل‌های دو رنگ مخصوص مبلمان راحتی است. اگر می‌خواهید اتاق نشیمنی چشم‌نواز و راحت داشته باشید، می‌توانید از یک کاناپه در مرکز اتاق استفاده کرده و دو مبل با رنگ‌های متفاوت را با اندکی زاویه، در کنار آن بچینید.
با این کار علاوه بر زنده کردن محیط خانه، تنوعی را در آن به وجود می‌آورید.

چیدمان مبل راحتی دو رنگ طرح

مبل‌های دو رنگ طرح‌دار نیز بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند. شما می‌توانید این مبل‌ها را به‌صورت علم بچینید خصوصاً اگر فضای اتاق شما کوچک باشد چیدمان ال شکل بهترین گزینه است. جهت ایجاد تنوع در فضا می‌توانید از پارچه‌های طرح دار به‌عنوان رنگ دوم استفاده نمایید به‌عنوان‌ مثال همه مبل‌ها را اذرنگ رنگ سبز تهیه کنید و فقط یک مبل یک‌نفره را به‌صورت گل‌دار انتخاب کنید. 

گل‌های آن یا سبز باشند یا با رنگ سبز همخوانی داشته باشد و کوسن‌ها را نیز با همان پارچه گل‌دار قرار دهید. اگر این کار را امتحان کنید چیدمانی خواص و چشم‌گیر را به منزلتان هدیه می‌دهید.

مناسب‌ترین ترکیب رنگ برای چیدمان مبل‌ راحتی دورنگ

این موضوع که از کدام رنگ‌ها برای چیدمان مبل‌ راحتی دورنگ خود استفاده کنید، کاملاً سلیقه‌ای است. نکته مهم این است که قبل از اینکه شما به این فکر کنید که چه رنگ‌هایی مد روز است، باید این نکته را در نظر بگیرید که خودتان به چه رنگ‌هایی علاقه دارید و از دیدن کدام رنگ‌ها احساس آرامش به شما دست می‌دهد.
زمانی که به این نکات دقت کردید با اندکی جستجو می‌توانید به یک ترکیب رنگ مطلوب دست پیدا کنید‌؛ اما ترکیب‌های رنگی که نسبت به سایرین رایج‌تر بوده و معمولاً همه افراد از آن استفاده می‌کنند، عبارتند از:

  • کرم + هر رنگ دیگر
  • زرد + طوسی
  • آبی تیره + صورتی
  • خردلی + آبی کله غازی

نتیجه‌گیری

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در خانه یا حتی محیط‌های اداری وجود دارد، دکوراسیون است. وجود مبل در دکوراسیون بسیار اهمیت دارد؛ پس اگر می‌خواهید یک دکوراسیون زیبا و مدرن داشته باشید، وجود مبل‌های دورنگ کمک بسیاری به شما می‌کند؛ چراکه اولین چیزی که زمان ورود به یک محیط سبب جلب‌ توجه افراد می‌شود، مبلمان راحتی است؛ بنابراین در صورت انتخاب یک گزینه زیبا و شایسته، می‌توانید ظاهری عالی را به خانه یا محیط‌ کارتان هدیه دهید.

 

منبع: فروشگاه مبلمان سوفاداتیس

  • ۰۱/۱۱/۱۳
  • مسعود قاسمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی